Concepten

58265388899025748_aBW5ujrJ_cConcept: Roodkapje

Op de achterste muur staat een grote tekening. Het meisje dat erop staat is roodkapje en er staat ook een boze wolf op. Door de kleuren en patronen is het een heel ‘ouderwets’ interieur. Terug naar de kindertijd waar je ouders je sprookjes voorlazen. Er zijn allemaal een kitscherige dingen gebruikt, zoals o.a. het hertje aan de muur. Je ziet ook dat er speciaal een kleine duur in is gezet, wat vroeger ook in de huizen zo was, omdat de mensen toen nog kleiner waren.

Door alle vrolijke kleurtjes en de kitscherige uitstraling spreekt dit concept mij aan. Het doet me denken aan ‘vroeger’.

Concept: Facebook

Dit is een ingerichte kamer met een heel duidelijk concept. Je ziet het Facebook-logo overal in terug komen. In de kleuren,
31947478576552229_pQdmjhKK_cop de muur, op de kussentjes en zelfs de vorm van de banken zijn de ‘f’ van Facebook.

Dit concept heb ik er ook bij gekozen, omdat dit ¬†een erg bekend iets is. Het zou goed zijn voor bijvoorbeeld een kantoor van Facebook. Of voor bijvoorbeeld een internet cafe. Het is wel makkelijk om letterlijk de ‘f’ van Facebook te gebruiken, maar ik vind dat het hier juist leuk is gedaan en best kan.

Concept: Get the outside in

Deze foto lijkt wel buiten genomen, maar dat is niet zo.Buitentrap Dit kan je o.a. zien aan de lichtschakelaars boven de trapleuning.

Alles is zo gemaakt dat het eruit ziet alsof het ‘buiten’ is, door alle natuurlijke materialen. De trap is met hout en stenen belegd en er staan planten op.

Ikzelf vind dit een erg origineel idee. Ik ben op vakantie in Itali√ę geweest en hier liepen we in hele smalle straatjes, waar dan ook huizen boven waren. Hier hadden ze precies zulke trapjes.

dezeen_Ventura-Interieur-2012_10Kast van resthout

Deze kast is gemaakt van allemaal rest hout.

Je ziet er deuren in, maar ook planken. Doordat alles oud is en een geschuurd past het wel bij elkaar. Door de deuren met ‘ramen’ kan je sommige planken wel zien en sommige delen zijn niet zichtbaar.

Dit vind ik een leuke kast, het is goed om rest afval te gebruiken en hiervan weer iets nieuws te maken. Het krijgt een leuke speelse uitstraling, doordat alles scheef en door elkaar zit.

Regenboogtrap

Op de foto zie je het niet helemaal, maar ik zou me heel goed voor kunnen
stellen dat dit een lange trap is. En dat die alle kleuren van de regenboog heeft. Het is een erg leuk opvallend object in een rustige omgeving. Doordat tumblr_lwo7da871p1qavye5o1_1280verder alles wit is, knalt de trap er echt uit.

Ik vind dit een leuk idee voor bijvoorbeeld een kantoor. Waar alles rustig moet zijn, maar waar je dan de trap gebruikt als een opvallend kleurrijk detail. Hierdoor kunnen de kantoren wel rustig zijn, maar daar waar niet gewerkt word, is toch wat kleurrijks.

Boekenstoel

Een erg leuk idee voor in bijvoorbeeld een bibliotheek of een boekenkamer.
Als je een oude stoel hebt waarvan de bekleding stuk is kan je deze mooi gebruiken.

Dit vond ik wel een grappige stoel. Of hij heel lekker zit dat weet ik niet, maar voor decoratie is hij in ieder geval
leuk in een ruimte.

 283093526546257074_tsQjzYJr_c

 
 
 
 
 
 
 
 
 
Geef een reactie

